IT gaat een steeds belangrijkere rol in ons dagelijkse en professionele leven spelen. Velen van ons kunnen zich vast niet meer voorstellen hoe ze hun huidige werk überhaupt nog kunnen uitvoeren zonder goed werkende IT systemen.
Het team van Becs IT Services werkt (dag en nacht) hard om hierin te ondersteunen en de systemen van onze klanten optimaal werkend en beveiligd te houden. Ze zijn er ook voor onze klanten op het moment dat er onverhoopt toch een calamiteit optreedt. Het is echter ons streven om vervelende situaties door storingen te voorkomen en deze voor te zijn door tijdig en kwalitatief onderhoud aan de systemen.
Graag bieden we deze mogelijkheid ook aan u: met onze beheersovereenkomsten verzekert u zichzelf van een betrouwbare IT-omgeving en nemen we alle zorgen hierover uit handen. Binnen de overeenkomst zorgen wij voor periodieke updates, lopen we maandelijks al uw systemen door, is onze support afdeling tot uw beschikking en zijn wij minimaal iedere 4 maanden op uw bedrijf aanwezig om uw systemen te controleren of om u te adviseren over aanvullende IT-mogelijkheden. Op deze manier kunnen u en uw collega’s zich richten op uw corebusiness.
Vanaf 2022 zullen wij nog enkel op basis van dergelijke overeenkomsten onze services verlenen. Dit omdat we simpelweg alleen op deze manier de stabiele, betrouwbare én veilige oplossingen kunnen blijven bieden die u van ons gewend bent.
Niet commercieel maar noodzakelijk: Wet Bijzondere Zorgplicht IT Dienstverleners.
Dit lijkt voor u misschien een commercieel gedreven besluit, maar niets is minder waar. Hoe vervelend we het ook vinden maar we worden hier ook toe gedwongen door de actuele wet-en regelgeving. In de wet is vastgelegd dat wij als IT dienstverlener een zogenaamde “bijzondere zorgplicht” hebben. Vrij vertaald betekent dit, dat wij aansprakelijk gesteld kunnen worden voor alle (IT) schade die ontstaat bij organisaties waarvoor wij dienstverlening en/of advisering verzorgen. Het kan dus voorkomen dat een organisatie, waar wij geen contract mee hebben, advies van ons in de wind slaat. Als er dan toch schade ontstaat doordat er een onveilige situatie is kunnen wij hierop worden aangesproken op basis van “de Bijzondere Zorgplicht” die wij bij wet hebben.
U zult begrijpen dat wij dergelijke risico’s niet langer kunnen nemen en daarom hebben we ook moeten besluiten om per Q1 2022 nog enkel advies-en/of onderhoudswerkzaamheden te kunnen leveren als er ook daadwerkelijk een overeenkomst met duidelijke afspraken aan ten grondslag ligt.
We bekijken graag persoonlijk met u welke onderhoudsmogelijkheden het beste aansluiten op uw bedrijf en uw situatie. Neem hiervoor contact op met onze Senior adviseurs. Zij kunnen als geen ander inschatten wat het beste bij u en uw situatie past. Online vind u ook meer informatie over onze contractvormen.
Comments are closed.