Middels dit artikel willen wij alle wij ondernemers die nog gebruik maken van een ISDN verbinding, nogmaals op het hart drukken dat het de van belang is actie te ondernemen. Daarom zetten wij heel kort nog een aantal zaken voor u op een rij.
Welke voordelen biedt VoIP?
Bellen is nog steeds de belangrijkste vorm van directe communicatie in het bedrijfsleven. Niets is zo vervelend als slecht, of helemaal niet bereikbaar zijn. Dat kan irritaties opleveren bij klanten, leveranciers of medewerkers. De gevolgen hiervan zijn voor de hand liggend: tijdverlies en inefficiënt werken. Klanten ergeren zich bijvoorbeeld aan slecht ingerichte keuzemenu’s, luide wachtmuziek, etc. De manier waarop telecommunicatie ingericht wordt, kan dus juist de klanttevredenheid en
de efficiency van uw onderneming verhogen. VoIP biedt de mogelijkheden om telecommunicatie dusdanig in te richten dat het bijdraagt aan het bedrijfsproces. Bovendien draagt een vakkundig ingerichte telecommunicatie bij aan de uitstraling van een professionele organisatie.
Mogelijkheden en functionaliteiten:
- Chat functionaliteit
- Aan/afwezigheid herkenning (presence)
- Integratie van CRM pakket (indien mogelijk)
- Faxen naar e-mail en andersom
- Doorschakelen naar een andere collega bij
- afwezigheid
- Thuiswerken en telefonisch beschikbaar zijn
- Keuze menu’s
- Wachtrij management incl. muziek instellen
- Opnames maken van gesprekken
- Aanmaken van belgroepen
- Gesprek overname op eigen werkplek bij
- afwezigheid collega
- Route instellen bij het overgaan bij verschillende
- toestellen en/of afdelingen
- Automatische telefoon beantwoording tijdens
- sluitingstijden en vakantie(s) of vakantiedagen
- Verschillende telefoongeluiden voor in- en
- externe telefonie.
- Aansluiten van draadloze (Dect) toestellen
- Gebruik Headsets en conferentie toestellen
Telecom of IT materie?
Gelijke materie verschillende pijlers
Een telecombedrijf richt zich op telecommunicatie en een IT onderneming op informatie technologie. VoIP is data-gedreven en wordt gemanaged via datacentra. Het beoogde resultaat is voor beide type aanbieders in principe hetzelfde, namelijk: telefonische bereikbaarheid organiseren. De manier waarop men omgaat met VoIP oplossingen bepaalt het succes. Denkt de leverancier nog steeds in tikken of al jaren in bits en bytes?
Aansluiten of instellen
Een VoIP omgeving goed instellen is wezenlijk anders dan een telefoonlijn aansluiten. De foutgevoeligheid ligt vele malen hoger bij VoIP dan bij traditionele telefonie. Ruis op de lijn en wegvallende gesprekken zijn veel gehoorde klachten, deze zijn het gevolg van matige configuratie en/of gebrekkige kennis van data management. Deze data-technische aspecten zijn te vergelijken met configuratiewerkzaamheden die IT bedrijven dagelijks uitvoeren bij het aansluiten van netwerken, computers en servers.
Technisch beheer met Skilled Support Desk VS klantenservice
Het beheren van een VoIP omgeving vraagt om andere kennis dan de telecombedrijven van origine beheersen. Een goede IT partner heeft een Skilled Support Desk, dat wil zeggen iemand met technische kennis als eerste contact. Incidenten of (standaard) wijzigingen worden direct opgepakt.
Managed VoIP van Becs IT Services
‘’VoIP betreft foutgevoelig dataverkeer over het IT netwerk. Daarom zou VoIP idealiter bij een onderneming ondergebracht moeten worden die vanuit de basis verstand heeft van IT infrastructuur en datastromen.’’
Onderscheidend in de markt
Wij maken gebruik van onze eigen ontwikkelde, op maat gemaakte basisconfiguratie. Ook scheiden wij spraak en data. Hierdoor worden de meest gehoorde klachten: haperingen op de lijn en wegvallende gesprekken voorkomen. Wij stellen u in staat snel op- en af te schalen in het aantal aansluitingen. Bovendien werken wij met maand overeenkomsten: uniek in de markt!
Meest gewaardeerde voordelen van Becs Managed VoIP:
- Schaalbaarheid (eenvoudig gebruikers toevoegen en verwijderen)
- Maandelijks opzegbaar
- Vast bedrag per gebruiker p/m (kosten efficiënt t.o.v. telefooncentrales)
- Integratie CRM applicaties
- Telefoongesprekken managen via Desktop
Vrijblijvend maatwerk advies van Becs IT Services
Comments are closed.