Vanaf 1 september 2019 zal ISDN ophouden te bestaan. Dat betekent dat u als ondernemer na moet denken over een alternatief voor uw telecommunicatie. Gelukkig is er een alternatief, gelukkig leest u deze nieuwsupdate en gelukkig kunt er alleen maar op vooruit gaan.
VoIP als alternatief
Voice over IP: bellen over een Internet Protocol, ofwel het internet. Het klinkt spannend, maar eigenlijk is het veel logischer anno nu. De VoIP dienst werkt als een software en is dus volledig beheersbaar en in te richten naar de behoeften van een organisatie. Daarbij zijn de kosten voor een VoIP aansluiting veel lager (KPN stopt niet voor niets met ISDN).
Enkele pro actieve tips van ons:
- Begin tijdig aan een overstaptraject: geen stress bij het implementatie proces en u kunt eerder genieten van de opties die VoIP biedt;
- Inventariseer waar uw bottle-necks zitten op het gebied van telefonie. Een overstap is een kans om telecommunicatie efficiënter in te richten;
- Onderzoek of uw CRM software mogelijk geïntegreerd kan worden. Hierdoor zou u klanten, leveranciers en collega’s sneller kunnen helpen;
- Laat u goed informeren. Er zijn enkele belangrijke configuraties essentieel voor een stabiele en glasheldere VoIP lijn.
Comments are closed.