Als Becs IT Services zijn we continu bezig om onze diensten en producten te verbeteren en uit te breiden. Voor al uw ICT gerelateerde vraagstukken moet u bij één leverancier terecht kunnen.
Wij hebben in het verleden altijd de focus gehad op IT diensten. Daar waren en zijn we goed in. Onze klanten adviseerden wij dan ook altijd om communicatiezaken (de C in ICT) neer te leggen bij een volwaardige telefoniepartner. Eén partij die zowel in vast, VoIP, mobiel en mobiel-vast integratie kon voorzien.
Onze ervaring met VoIP leveranciers
De afgelopen jaren zijn wij via onze klanten met diverse partijen in aanraking gekomen, waarbij wij veelvuldig vraagtekens stelde bij de kwaliteit van deze partijen. Met name het projectmatig werken en het adequaat en snel oppakken van problemen en wijzigingen, was naar onze mening ver onder de maat. Zeker in vergelijking met hoe wij deze zaken oppakken en wat onze klanten ook van ons verwachten. Daarnaast hadden vele van onze klanten ook nog eens problemen met hun Hosted VoIP oplossingen, wat betreft wegvallende gesprekken, haperende lijnen, tikken in gesprekken en andere kwaliteitsproblemen. Al deze diverse partijen wijzen in de eerste instantie naar de IT partner; “Het zal wel aan het netwerk liggen of aan de internetverbinding”, zijn de meeste gehoorde argumenten. In het merendeel van de gevallen, blijkt echter dat men ongeschikte switches heeft ingezet of dat er instellingen op de Firewall niet goed stonden.
VoIP verkeer (UDP) is erg foutgevoelig verkeer en het is dan ook cruciaal dat de firewall en switches juist zijn ingesteld om de kwaliteit van de gesprekken te waarborgen. Evenals de internetlijn, waarop niet alleen snelheid belangrijk is, maar zeker de latency op deze lijnen goed bekeken en getest dient te worden.
Onze klanten maakten dan weer graag gebruik van onze kennis en ervaring om de problemen op te lossen, terwijl onze klanten dit eigenlijk van hun Hosted VoIP partner/leverancier hadden mogen verwachten. Door gebrek aan gedegen kennis en ervaring betreffende netwerkinstellingen bleken dit soort problemen vaak niet of nauwelijks snel opgepakt te kunnen worden door deze partijen.
VoIP telefonie van Becs IT Services
Voor ons uiteindelijk dé reden om toch zelf Hosted VoIP aan te gaan bieden bij onze klanten.
Omdat VoIP verkeer over ‘ons’ netwerk gaat en wij wel weten hoe firewalls en switches goed ingesteld moeten worden is het technisch gezien een juiste keuze om VoIP door ons te laten inregelen.
Daarnaast merken wij dat klanten het zeer prettig vinden om zowel hun IT als telefonie zaken onder te brengen bij 1 partij en dus ook 1 aanspreekpunt en verantwoordelijke.
En zeg nou zelf, hosted VoIP is een Cloud-dienst. Het is een Cloud-oplossing welke in een datacenter draait.. Dat hoort toch thuis bij IT’ers..
Het hosted platvorm wat wij voeren is een Unified Communications platvorm. Dat wil zeggen dat er naast de traditionele (VoIP) telefonie met voicemail en wachtrijen, ook meer functionaliteiten zijn geïntegreerd binnen het platvorm zoals; messenger, presence en beschikbaarheid, live doorschakelen, call recording en een uitgebreide receptioniste module.
Alle nieuwste functionaliteiten op telefonie gebied, ondergebracht in 1 zéér stabiel hosted VoIP platvorm; Becs Hosted VoIP.
Comments are closed.